ایران رتبه دوازدهم تولید چینی و رتبه پنجم سرامیک در جهان دارد

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: ایران رتبه دوازدهمین کشور در تولید چینی و رتبه پنجم سرامیک در جهان است که کالاهای با کیفیت و قابل رقابت را عرضه می کند.
عباسعلی قصاعی امروز سه شنبه ۲۰ شهریور در چهاردهمین گردهمایی دوسالانه ظروف چینی، کاشی و سرامیک اظهار داشت: تولید چینی در کشور با فعالیت هشت واحد تولیدی به ۵۰ هزار تن سالانه رسیده است که دومین تولید کننده ظروف چینی در جهان هستیم.
وی افزود: چین رتبه اول را در صنعت چینی دارد که به خاطر داشتن مواد اولیه و نیروی کار فعال در این عرصه است.
رئیس انجمن صنایع چینی ایران با بیان اینکه صنعت چینی ایران مدرن و با سابقه ۵۰ ساله است گفت: در سال ۱۳۵۰، سه هزار تن چینی در سال، توسط سه واحد تولید می شد پس از آن بعد از پیروزی انقلاب، ۲۵ واحد تولیدی کل صنعت چینی را با تولید ۵۰ هزار تن واحد اداره کردند.
وی ابراز داشت: سالانه هفت تا هشت میلیون صادرات چینی داریم.
قصاعی ادامه داد: اکنون تعداد واحدهای تولیدی صنعت چینی به هشت واحد رسیده است علت کاهش تعداد واحدها به خاطر واردات و  عدم رقابت کیفیتی بوده است که از عرصه خارج شدند.
وی خاطر نشان کرد: تولید کنندگان داخلی از جدیدترین تکنولوژی های تولید چینی بهره مندند که این امر منجر به بهبود کیفیت و کمیت تولید می شود.
رئیس انجمن صنایع چینی ایران با بیان اینکه تعداد واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک از ۱۰ به ۱۴۰ واحد افزایش پیدا کرده است گفت: صنعت سرامیک رشد ۲۰ برابری طی سال های اخیر داشته است اکنون سالانه ۴۵۰ میلیون متر مربع تولید دارد در این عرصه نیز رتبه پنجم را در جهان کسب کردیم.
وی عنوان کرد: ۷۴ واحد تولیدی سیمانی ظرفیت تولیدی ۹۰ میلیون تن داریم که جزو ۱۵ تولید کننده برتر سیمان در کشور هستیم در صنعت شیشه نیز ۲ و ۵۰۰ تن تولید داریم.
وی با بیان اینکه اگر قوانین و مدیریت اقتصادی درست اجرا شود، شاهد رشد و صادرات در تولیدات  خواهیم بود گفت: در صورت اجرای قوانین و حذف قوانین دست و پا گیر، جایگاه کشور ما در عرصه ها و صنایع مختلف از سایر کشورها در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت.
قصاعی گفت: صنعت سفال و سرامیک کشور ما سابقه ۱۰ هزار ساله دارد که آثار زیبایی از فرهنگ اسلامی را در صنعت سرامیک و سفال کشور داریم که در هیچ جای دنیا نمیبینیم.
در ادامه این کنگره، آدرینه ملک خاچاطوریان نایب رییس انجمن سرامیک ایران اظهار داشت: سرامیک های سنتی و چینی جزو کشورهای برتر هستند.
وی ادامه داد: صادرات خوبی در این عرصه هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا