اولین طرح احیای کوچه های قدیمی شمیران در مهنا اجرا شد

🔸اولین طرح احیای کوچه های قدیمی شمیران در بن بست مهنا که همجوار مترو تجریش قرار دارد با انجام فضاسازی های محیطی و بازگشایی بن بست اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه گفت: بن بست مهنا در مجاورت ایستگاه مترو تجریش و ساختمان شهرداری منطقه یک، از کوچه های قدیمی شمیران بوده که به دلیل موقعیت مکانی و معضلات خدمات شهری، ترافیکی و اجتماعی از قبیل حضور معتادین و نا ایمنی در ساعات پایانی شب منجر به نارضایتی ساکنین شده بود.

او افزود: بر همین اساس با همکاری ستاد ناحیه محوری و ناحیه هشت منطقه و اجرای اقدامات عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، زیباسازی، فضای سبز  و شهرسازی نسبت به اجرای طرح کوچه کامل در آن اقدام شد.

صباغ گفت: بازگشایی بن بست و ایجاد دسترسی از گذر شرقی به کوچه ، اجرای سنگفرش بتنی، نصب ۱۶ پایه روشنایی و ١٢ گلدان بتنی، کاشت گونه های گیاهی، اجرای نقاشی دیواری، استقرار  کانکس نگهبانی، احداث نیم نهر مرکزی و مشارکت مالکین در نماسازی سنتی متناسب با بافت محل از جمله اقدامات انجام شده در کوچه ی مهنا  بوده که با این اقدامات حس خوب، نشاط و آرامش برای شهروندان و مراجعین به وجود آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا