اخذ پیوست زیست محیطی شرط کافی برای انجام اقدامات عمرانی در شهر نیست/ تعبیه یک ون ویژه نابینایان/قطار شهری بسته است اما میوه اش مطالبه گری شهروندان است

سخنگوی شورای شهر گفت: مقرر شد یک دستگاه خودروی ون به منظور خدمت رسانی به این قشر تجهیز شود که تا پایان خرداد ماه این امر انجام می شود.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، کنفرانس خبری اعضای شورای شهر کرج به مناسبت هفته شوراها در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد. عمار ایزدیار سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تشکر از مطالبه گری خبرنگاران در تمام عرصه ها اظهار کرد،: خداقوت ویژه به شما عزیزان به جهت این که در این مدت به منظور پیشبرد اهداف یارو یاور مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر بودید.
ایزدیار افزود: شما انعکاس دهنده عملکرد شورای ششم و پل ارتباطی میان صدای مردم و شورا بودید که، جای تقدیر و تشکر از تک تک شما دارد.

ادامه جلسه با تریبون پرسش خبرنگاران از مدیریت شهری و شورای شهر روال خود را در پیش گرفت که یکی از برجسته ترین رویکرد شورا بود که خود شنونده باشد و خبرنگاران گوینده. به عبارتی بر اساس نطق های کوتاه و بلند خبرنگاران ، این بار پارلمان شهری بود که می بایست لوایح را طبق شنیده های شان مهر مصوبه بزنند..
اسامی خبرنگاران پرسشگر یادداشت و با توجه به تایم تریبون در اختیار گرفتند .

سخنگوی شورای شهر در پاسخ مسیحا اقتداریان خبرنگار خبرمهم در خصوص تحقق مطالبات نابینایان و معلولان اظهار کرد: جلسه ای در خصوص مطالبات نابینایان و معلولان در دفتر شهردار کرج برگزار شد. در این نشست مقرر شد یک دستگاه خودروی ون به منظور خدمت رسانی به این قشر تجهیز شود که تا پایان خرداد ماه این امر انجام می شود.

۱۵۳ دستگاه اتوبوس جدید جهت تردد نابینایان

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج مجهز شدن تمام اتوبوس ها به رمپ را مطالبه دیگر نابینایان و معلولان عنوان و مطرح کرد: ۱۵۳ دستگاه خودروی جدیدی که تعدادی از آنها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شده و تعدادی دیگر نیز وارد خواهد شد و نیز اتوبوس های برقی مجهز به رمپ هستند.

ایزدیار همچنین با اشاره به مطالبه نابینایان جهت در اختیار داشتن سالن ورزشی بود که در این خصوص عنوان کرد: مطالبه دیگر آنها این بود که سالن ورزشی پارک نابینایان واقع در حصارک بالا در اختیارشان قرار گیرد. در ابتدای تاسیس این پارک، سالن در اختیار نابینایان بود اما به دلیل عدم استفاده در چند ساله اخیر و همچنین در یکی از مناطق محروم شهر واقع شده بود لذا، در اختیار محله قرار گرفت. اما اگر واقعاً بخواهند از آن استفاده کنند، سالن را در اختیارشان قرار خواهیم داد. چرا که این سالن استاندارد معلولان بویژه نابینایان (گلبال) ساخته شده است. مشروط بر اینکه چند سال بلااستفاده نماند.

مسعود محمدی، رییس شورای اسلامی شهر کرج نیز در ادامه با اشاره به اینکه انجمن نابینایان با هیات نابینایان متفاوت است، افزود: انجمن کار خیریه ای انجام می دهد و کمک حال نابینایان بوده و هیات پیگیر موضوعات ورزشی، توانبخشی و … است. روز گذشته در جلسه ای، رییس هیات نابینایان البرز پنج درخواست داشت که قول سه مورد را به آنها دادیم و دو مورد دیگر نیز باید با تصمیم اعضا و مصوبه شورا انجام شود.

قطار شهری بسته است اما میوه اش، دریافت مطالبه مردم بود

نایب رییس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج همچنین در پاسخ به دیگر سوال این خبرنگار مبنی بر ابهامات عدم بازگشایی مترو طالقانی پس از دوسال از افتتاح و گرفتن اعتبارات لازم و این که زبرساخت های لازم جهت اتوبوس های برقی (BRT) در کرج وجود دارد یا خیر و آیا گره گشای ترافیک خواهد بو؛ گفت: خط ویژه برطرف کننده ترافیک نیست. این طرح با هدف استفاده آسان شهروندان از وسایل نقلیه عمومی در دست، راه اندازی قرار گرفته است. این پروژه، یک لاین را فریز برای تردد آمبولانس، پلیس و حفظ جان و مال ، امنیت مردم می کند‌.

علیرضا رحیمی با بیان این که این نوع اتوبوس ها به منظور خدمت رسانی و تسهیل تعبیه خواهند شد، افزود: قطعه نخست این خط سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید و قطعه دوم آن نیز امسال بین چهار راه طالقانی و میدان شهید سلطانی کرج تکمیل و افتتاح می شود.
رحیمی با یادآوری این جمله که، «قطار شهری بسته است» تصریح کرد: کاملا حق با شماست قطار شهری بسته است آنهم با رویکرد تهران.
اما این را یادآور می شوم که ، اجماع فکری اعضای شورا ‌در سال های اول و دوم متمرکز برراه اندازی قطار شهری شد. بحث افتتاح قطار شهری از چهارراه طالقانی به سمت گلشهر در جریان افتاد. در اصل این تصمیم شورای پنجم بود که تصمیم درستی بود.

وی افزود: این تصمیم به چند جهت از جمله کارکرد ترافیکی ندارد، و دیگر این که در ردیف بودجه کشور قرار می گرفت و ما براحتی می توانستیم مطالبه گری کنیم. فارغ از این که توانستیم از دولت چیزی بگیریم یا نه کاری نداریم ، اما فاز بعدی آن که میوه افتتاح محسوب می شود، مطالبه گری شهروندان و شما خبرنگاران است که موضوع قطارشهری را واقعی به بهره برداری برسانیم. ما نیز مصرانه پیگیر بهره برداری قطار شهری هستیم که از چهارراه طالقانی تا میدان شهید سلطانی تا پایان سال به بهره برداری برسد. هرچند تا تکمیل شدن رام ها اندکی باید صبوری کرد. تمام تلاش بر این است که با حمایت استاندار سه رام دیگر به رام ها اضافه کنیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: لایحه اخیر نیز که در شورا مصوب شد ، مبنی بر اخذ مامور از شهرداری تهران برای راهبر قطار و همچنین آموزش ده نفر نیروی انسانی ماهر از پرسنل شهرداری کرج جهت دریافت مجوز راهبری قطار شهری، بود.

مهاجری رییس کمیسیون عمران و ترافیک نیز در خصوص تقاطعات غیر هم سطح گفت: ما با دو بحث متفاوت تعداد پروژه ها و سرعت انجام آنها و موضوع ترافیک روبرو هستیم که دو مقوله جدا از هم می باشند.

وی افزود: با توجه به طرح مطالعه جامع ترافیکی که در شهر کرج انجام شده، پروژه طبق اولویت بندی تعریف شده طبق طرح جامع انجام می شود. که می توان به تقاطع های میدان حمهوری، فلکه اول گوهردشت و سه راه گوهردشت وهمچنین تقاطع بلوار موذن(شهدای غزه)، تقاطع ۴۵متری و آخرین آن تقاطع خوارزمی در محدوده پل حصارک اشاره کرده که در اولویت دستور کار قرار گرفته اند.

جواد چپردار اظهار کرد: یکی از افتخارات شورای دوره ششم این بود که مدیریت شهری را ملزم کردیم که قبل از هرگونه اقدام و اجرای پروژه های عمرانی و ترافیکی، پیوست های زیست محیطی آنها در کمیسیون مربوطه و صحن علنی شورای شهر مصوب شود.

وی با بیان اینکه هیچ پروژه ای را در دوره ششم نداریم که قبل از اجرا پیوست زیست محیطی آن مطالعه، مطرح و مصوب نشده باشد، عنوان کرد: اخذ پیوست زیست محیطی شرط کافی برای انجام اقدامات عمرانی در شهر نیست، بلکه شرط لازم است که در آن آثار پروژه ها بر میزان آلایندگی موجود، محدودیت فضای سبز، تعیین تکلیف اشجار موجود در محدوده پروژه ها و … مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: در پروژه میدان جمهوری ما باید حدود ۳۵۲ درخت را جابجا می کردیم که طرح های مختلفی ارائه و تلاش شد طرحی انتخاب شود که حداقل جابجایی یا دست درازی به فضای سبز در ۶ درخت جمع آوری شدند.

چپردار با اشاره به جابجایی ۳۳۰ درخت در پروژه بی آر تی در فلکه اول گوهردشت و بلوار موذن و با بیان اینکه در این دوره همواره تلاش کردیم که حفظ فضای سبز را در آرای صادره در اولویت قرار دهیم، اظهار کرد: در حوزه سگ های ولگرد و بلاصاحب ما در مدیریت شهری، شورای شهر، سازمان مدیریت پسماند و این کمیسیون تکالیفی را بر عهده داریم که باید به آنها عمل کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج به اقدامات انجام گرفته در بخش فرهنگی این کلانشهر پرداخت و گفت: با اهتمام شورای ششم بودجه فرهنگی کرج از کمترین سطح اکنون به چند برابر افزایش یافته و برای امسال به یک هزارو۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی افزود: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی از جمله جشنواره ها از مهمترین اقدامات مدیریت شهری طی ۲ سال و نیم گذشته در کرج است .

از دیگر موارد مطرح شده:
_دریافتی خبرنگاران تحت عنوان رپرتاژ خبری
_بودجه برای احیای حوزه هنر نمایش و تئاتر با بهره گیری از جشنواره ها و آیین های فرهنگی شهر کرج
_سگ گردانی
_مدیریت بحران و آبگرفتگی معابر
_علت قطع درختان
_شخم زدن سطح شهر با عنوان عملیات عمرانی
_موضوع دسیسه چینی برای مصطفی سعیدی
_شهردار آیا به مذاق شوراها خوش می آید یا خیر….
البته کنفرانس خبری فوق دارای حواشی و شعرخوانی های زیادی نیز داشت ..اما به خیر گذشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا