احداث سومین مخزن آب بتنی ۵۰۰ مترمکعبی در منطقه ۱۵

🔶 شهردار منطقه ۱۵ از پیشرفت ۳۰ درصدی مخزن آب ۵۰۰ مترمکعبی بوستان بنفشه با هدف مدیریت منابع آب و نگهداشت فضای سبزخبر داد.

✍ به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری با تأکید بر اهمیت احداث مخازن بتنی برای حفظ و نگهداری فضا‌های سبز و بوستان‌های شهری گفت: در واقع ساخت مخازن بتنی یکی از راهکار‌هایی است که می‌تواند مشکل تأمین آب برای آبیاری به‌صورت مکانیزه را با حداقل نیروی انسانی و کاهش هزینه‌های جاری رفع کند.

🔸 وی با اشاره به اینکه مخزن آب بوستان بنفشه به منظور رفع مشکل تنش آبی در ناحیه ۴ در حال احداث است افزود: طرح توسعه مخازن آب در این منطقه با هدف آبیاری فضای سبز، افزایش سرانه‌های فضای سبز، تأمین آب خام مورد نیاز فضای سبز و صرفه‌جویی در هزینه در دستور کار قرار دارد.

🔸 شیری افزود: سومین مخزن آب بتنی منطقه با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب در بوستان بنفشه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در مرحله اجرای سنگ چنی کف در حال احداث است.

🔸 وی در ادامه به مراحل احداث ۲ مخرن آب دیگر در منطقه اشاره کرد و افزود: مخزن آب ۵۰۰ متر مکعبی کوهسار با پیشرفت ۸۰ درصد و مخزن آب ۵۰۰ مترمکعبی بزرگراه بسیج با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال احداث است که تا پایان سال این مخازن تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

🔸 شهردار منطقه در پایان گفت: بهره‌گیری از روش آبیاری قطره‌ای، جلوگیری از هدررفت آب، حذف آبیاری تانکری و استفاده از آب غیر شرب را می‌توان از مزایای دیگر احداث مخازن بتنی آب برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا