اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر فردیس؛ کمک به هیئت های مذهبی در اولویت قرار دارد

دویست و هشتاد و دومین جلسه رسمی(فوق العاده) شورای اسلامی شهر فردیس با حضور کلیه اعضا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس، قائم مقام شهردار و مدیران شهری، تشکیل شد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، دویست و هشتاد و دومین جلسه رسمی(فوق العاده) شورای اسلامی شهر فردیس، پس از اعلام رسمیت توسط سید حمید یعقوبی ریاست شورا برگزار شد.

ناصر نورپور سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر فردیس اظهار کرد: در این جلسه که حجت الاسلام حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس حضور دارند در خصوص نحوه ی اجرای کمک به هیئت های مذهبی که به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در صحن شورا مصوب شده بود، اعضا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سیدحمید یعقوبی حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس را در جلسه شورا ارج نهاد و توضیح داد: با توجه به زحمات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس، علاقمندیم درباره کارهای انجام شده نیز بدانیم و با حضور حجت الاسلام حسینی در خصوص نحوه ی پرداخت مبلغ مصوب به هیئت های مذهبی، گفت و گویی با اعضای شورا انجام شود.

حجت الاسلام حسینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السّلام و با بیان اینکه در طول زمان حضور در اداره تبلیغات اسلامی، توفیق خدمتگزاری مردم شهرستان فردیس را دارم تصریح کرد: سازمان تبلیغات، مجموعه ای مردمی است و با همت این سازمان، امسال قریب به ۴۰۰ مجموعه، مجوزهای موقت یا دائمی را اخذ کردند.

وی با اشاره به اینکه کانون مداحان، مجموعه ی دیگری است که آموزش مداحان را برعهده دارد و متولی آن اداره تبلیغات اسلامی است افزود: علاوه بر موارد مذبور، مجموعه شورای هیئات مذهبی نیز وجود دارند و فعال هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس ادامه داد: بیش از ۹۰ حسینیه در شهرستان فردیس وجود دارد همچنین مجموعه کانون های فرهنگی فعال هستند و در حال حاضر ۴۰ کانون فرهنگی ثبت شده کشوری داریم که فعالیتشان در ۴۰ حوزه مختلف اعم از بحث سواد رسانه، سبک زندگی و موضوعات متعدد می باشد و مساعدت بیش از پیش مسئولین شهرستان و استان را خواستاریم.

حجت الاسلام حسینی به اقداماتی که با اهتمام این سازمان انجام شده است، اشاره کرد و گفت: با فعالیت های انجام شده در این ۳ سال، شهرستان فردیس به عنوان برترین در استان البرز انتخاب شد.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به ترویج قرآن کریم و ذکر این موضوع که به اذعان مسئول قرآنی کشور و اساتید کشوری و بین المللی، فردیس در مباحث قرآنی از جمله اذان، حفظ قرآن و موضوعات آموزشی، پیشرو و بی مانند است، بیان داشت: ۲۸ مجموعه قرآنی در شهرستان به شکل موسسه یا خانه قرآنی فعال هستند و جلسات متعدد ماهانه و مستمر برگزار شده است و ادامه دارد و در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در تمام مساجد شهرستان فردیس مباحث قرآنی به صورت آنلاین برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس، ایجاد سامانه شمع با فعالیت بیش از ۴۰۰ مبلغ و مبلغه را بیان کرد و گفت: از کارهای دیگر انجام شده می توان اجرای طرح بینات را برشمرد که کشوری شد.

وی در خاتمه با اشاره به ضرورت ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی در ایجاد اشتیاق برای افراد به خصوص نوجوانان و جوانان و اکرام مراجعه کنندگان هیئت ها گفت : اداره تبلیغات اسلامی مسئولیت پرداخت مبالغ به هیئت های مذهبی را به مدیریت شهری محول می کند با صلاحدید اعضای محترم شورا به هیئات و مساجد اختصاص یابد.

ناصر نورپور اضافه کرد: تمام تلاش اعضای شورای اسلامی شهر فردیس بر این است که در برپایی هیئت های حسینی نقشی موثر داشته باشد و با در اولویت قرار دادن محلات کم برخوردار، این اقدام صورت پذیرد.

در این جلسه یکصد و نوزدهمین صورتجلسه کمیسیون برنامه، بودجه و تحول اداری نیز بررسی و اولین جلسه کمیسیون تلفیق برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا