دولت پشتیبان کسب و کارهای مجازی است

دولت؛ سخنگوی اقتصادی دولت، سیاست دولت سیزدهم را تا پایان امسال ثبات در اقتصاد کلان و نیز مهار تورم عنوان کرد.

خاندوزی با بیان اینکه دولت پشتیبان کسب و کارهای دیجیتالی است، گفت: به دلیل آشوب در کشور لطمه جدی به اشتغال‌های کسب و کارهای مجازی داشتیم که در کمیته اقتصاد دیجیتال دولت جلساتی برگزار شده است.

وی ادامه داد: از اواخر شهریور ماه به دلیل فضای ایجاد شده از سوی آشوبگران، حوزه کسب و ‌کارهای مجازی به شکل منفی تحت تاثیر قرار گرفت که باید گفت دولت پشت کسب و کارهای اینترنتی را خالی نمی‌کند و وظیفه خود را حمایت از این افراد می‌داند و وزیر ارتباطات جزییات مصوبات در حمایت از این کسب و کارها را امشب اعلام می کند.

خاندوزی با اشاره به اینکه نتایج حذف ارز ترجیح به تدریج در حال بروز در اقتصاد است، آن را تکلیف قانونی برشمرد.

وی از افزایش خرید گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید گندم و ۲.۵ میلیون تن کاهش واردات داشتیم به طوری که دولت به جای دادن یارانه به کشاورزان خارجی، به گندمکاران یارانه خود را پرداخت کرد.

وی خاطر نشان کرد که یارانه خرید گندم در سال زراعی جدید به ۸۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

رشد ۱۳ درصدی صادرات در نیمه نخست امسال

وی در ادامه از رشد ۱۳ درصدی صادرات در نیمه نخست امسال خبر داد و آن را نتیجه سیاست همسایگی و عضویت در پیمان های منطقه ای از سوی دولت سیزدهم دانست.

خاندوزی تاکید کرد: تلاش این بوده است تا از طریق مهار تورم‌ها، خلق نقدینگی به نقطه مطلوبی برسد به طوری که نقدینگی پایان شهریور به ۵.۳ درصد کاهش یافته و همین مقدار نقدینگی هم نسبت به مرداد ماه روند کاهشی داشته است.

او افزایش ۶ هزار مگاواتی تولید برق را یادآور شد و آن را سه برابر سال پایانی دولت قبل برآورد کرد.

وی احیای ۲۵۰۰ واحد صنعتی را از ثمرات سیاست های اقتصادی برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا