بهره گیری کشاورزان چینی از علم و فناوری برای بهبود عملیات زراعی

این روزها شلوغ‌ترین زمان سال برای «لیو فوکانگ» کشاورز ۲۷ ساله بخش «مین‌چوان» استان «هنان» در مرکز چین به حساب می‌آید.

لیو ظرف فقط سه روز حدود ۹۳٫۳ هکتار گندم را با استفاده از ۶ کمباین درو کرده است. پس از تکمیل این مرحله او یک تراکتور مجهز به تجهیزات کاشت را برای کاشتن ذرت و سویا به کار می‌گیرد.

این کشاورز جوان با بیان تشدید کارهای زراعی در این چند روز گفت: طی دوره برداشت تابستانی، فرایندهای برداشت و کاشت بسیار سریع صورت می‌گیرد و مجبورم تا نیمه شب کار کنم.

اغلب  از استان هنان به عنوان «ناحیه حاصلخیز غله در دشت‌های مرکزی چین» یاد می‌شود به گونه‌ای که از اهمیت زراعی فراوانی در چین برخوردار است و حدود یک چهارم کل غله چین را در سال تولید می‌کند.

لیو فوکانگ در سال ۲۰۱۵ پس از فارغ التحصیلی از «دانشگاه فناوری صنعتی جنگ‌جوئو»، پنج سال در شهر جنگ‌جوئو مرکز استان هنان مشغول به کار شد. با این وجود در سال ۲۰۲۰ با اصرار فراوان پدرش به زادگاهش مین‌چوان بازگشت. همان موقع بود که این دو نفر ایجاد یک تعاونی کشاورزی روی بیش از ۹۳٫۳ هکتار زمین را شروع کردند.

لیو گفت: ابتدا درباره بازگشت به خانه به جای ماندن در شهر بزرگ جنگ‌جوئو تردید داشتم. با این وجود نظرم با دیدن تجهیزات پیشرفته و هوشمند کشاورزی تدریجا تغییر کرد.

زمانی نگذشته که او برای ارتقاء تراکتورهای کاشت غلات خود با نصب «سیستم پایانه هوشمند ماهواره‌ای ناوبری بایدو» گامی بزرگ برداشت. از وقتی این سیستم اجرایی شد، لیو در به کارگیری آن مهارت پیدا کرد. موقع راندن تراکتور روی زمین زراعی لیو فقط باید موقع دور زدن‌ها دستش را به فرمان بگیرد و بقیه مواقع نیازی به هدایت دستی تراکتور نیست.

این امکان به او این فرصت را می‌دهد تا به پشت سرش نگاه کند و بر روند کاشت نظارت دقیق داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه تراکتور یک سرعت ثابت و بدون تغییر را طی می‌کند، لیو می‌تواند همزمان دانه‌ها، کود و لوله‌های آبیاری قطره‌ای را در دل خاک قرار دهد.

کشاورز جوان در خصوص به کارگیری فناوری به روز و علمی برای کار زراعی می‌گوید: با تایید داده‌های طرح زراعی خود به پایانه هوشمند، کشاورز می‌تواند عملیات کاشت را در یک خط مستقیم با دقتی استثنایی انجام دهد. این سیستم به اندازه‌ای دقیق است که حاشیه خطا را در هر کیلومتر به سطح سانتیمتر رسانده بنا بر این تا حد زیادی دقت و پیوستگی فرایند کاشت بهبود می‌یابد.

کاربرد پایانه‌های هوشمند بایدو در ماشین آلات کاشت و برداشت به سطح پیشرفته‌ای رسیده و در حال طی کردن سازگاری گسترده در مناطق مختلف چین است.

حالا، تعهد لیو فوکانگ به در آغوش کشیدن علم و فناوری کشاورزی از به کارگیری بیش از ۳۰ ماشین آلات کشاورزی کوچک و بزرگ مشخص است. استفاده لیو از پهپادها برای کوددهی و آفت‌کشی بازده کار او را بالا برده است. لیو روزانه می‌تواند ۴۰ تا ۶۶ هکتار را پوشش دهد.

لیو فوکانگ گفت: می‌توانیم در خودروی خود بنشینیم و بدون اینکه در معرض آفتاب مستقیم باشیم پهپادها را از راه دور کنترل کنیم. همچنین با روشن کردن سیستم آبیاری قطره‌ای، این کار بدون نیاز به کنترل دستی انجام می‌شود.

پس از سه سال تجربه میدانی، علاقه لیو به علم و فناوری کشاورزی افزایش یافته و به او انگیزه داده تا اهدافی جدید را تعریف کند.

لیو فوکانگ در این باره می‌گوید: ما باید فناوری‌های جدید را بیاموزیم و به کار بگیریم و سعی کنیم یک روز به صورت کامل عملیات‌های خودکار برداشت و کاشت را محقق کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا