۱۴۰۰ بیمار دیالیزی در استان البرز وجود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در بیمارستان امام علی (ع) ۱۸ تخت فعال دیالیز وجود دارد که در سه شیفت فعال می باشد و در ماه حدود ۱۲۰۰ نفر در این مرکز دیالیز می‌شوند.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، دکتر صیادی رئیس دانشگاه از بخش دیالیز مجتمع آموزشی و درمانی امامی علی (ع) کرج بازدید کرد.

صیادی با کادر درمان و مسیولین بخش دیالیز در مورد ظرفیت ها و چالش ها گفتگو و همچنین ضمن گفتگو با بیماران نحوه ارایه خدمات دیالیز را مورد بررسی قرار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در حاشیه این بازدید با توجه به اهمیت دیالیز در بیماران کلیوی گفت: یکی از آثار مخربی که عدم کنترل بیماری دیابت ایجاد می کند آسیب به کلیه ها و دیالیز است.

وی ادامه داد: در بیمارستان امام علی (ع) ۱۸ تخت فعال دیالیز وجود دارد که در سه شیفت فعال می باشد و در ماه حدود ۱۲۰۰ نفر در این مرکز دیالیز می‌شوند.

صیادی خاطر نشان کرد : در استان البرز ۱۴۰۰ بیمار دیالیزی وجود دارد و دیالیز یک روش درمانی برای بیمارانی است که کلیه‌هایشان به طور کامل عمل نمی‌کند و سموم و فضولات بدن را از طریق دستگاه دفع می‌کند. در واقع این روش کمک می‌کند این بیماران طول عمر و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا