نائب‌رئیس اتاق بازرگانی البرز: بازار نینوا فرصت خوبی برای عرضه و فروش مواداولیه تولید ایران است

نائب‌رئیس اتاق بازرگانی البرز در نشستی با حضور هیات تجاری از کشور عراق گفت: بازار نینوا فرصت خوبی برای عرضه و فروش مواد‌اولیه تولید ایران است.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، هیات تجاری به سرپرستی رئیس اتاق صنایع نینوا و با حضور اعضاء هیات مدیره اتاق مذکور، اتاق‌های بازرگانی دیاله و دیوانیه عراق و جمعی از تجار این کشور طی نشستی در محل اتاق بازرگانی البرز با فعالان اقتصادی این استان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

در این نشست، یداله مالمیر نائب‌رئیس اتاق بازرگانی البرز ضمن خوش‌آمدگویی به هیات مذکور اظهار امیدواری کرد که ارتباطات خوب تجاری و اقتصای میان البرز با کشور عراق به ویژه اتاق صنایع نینوا برقرار شود.

وی با بیان اینکه البرز از نظر وسعت در میان استان‌های دیگر در جایگاه سی‌و‌یکم قرار دارد، گفت: این استان به دلیل فعالیت نزدیک به ۴هزار واحد صنعتی جزو ۴ استان برتر ایران در حوزه اقتصادی است.

وی در ادامه وجود شهرک‌های صنعتی دولتی و غیردولتی در شهرهای مختلف البرز و استقرار پارک علم و فناوری را از دیگر ظرفیت‌های مهم این استان برشمرد و گفت: صادرات البرز در سال گذشته یک میلیارد دلار بوده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ این رقم به ۲ میلیارد دلار برسد.

نائب‌رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه این استان از حیث تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه چهارم کشوری را دارد، گفت: تلاش مسئولان بخش دولتی و خصوصی استان بر این است که به رتبه سوم کشوری در این زمینه ارتقاء یابیم.

وی با بیان اینکه صنایع دارویی، غذایی، نساجی، کشاورزی، پلاستیکی، آرایشی، بهداشتی و قطعات خودرو از برترین فعالیت‌های صنعتی در استان البرز است، گفت: حضور ۱۶۰ برند ملی و بیش از ۳۲۰ شرکت‌ دانش‌بنیان از دیگر ظرفیت‌های البرز است.

مالمیر در ادامه عنوان کرد: نزدیک به نیمی از نیاز دارویی کشور در این استان تولید و محصولات غذایی البرز به ۸۰ کشور جهان صادر می‌شود و در نمایشگاه دائمی اتاق بازرگانی البرز توانمندی‌های تولیدی و صنعتی بیش از ۲۵۰ شرکت فعال در این استان نمایش داده شده است.

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه بازار نینوا فرصت خوبی برای عرضه و فروش مواداولیه تولیدی در ایران است، افزود: صادرات کالای ساخت ایران و در کنار آن سرمایه‌گذاری در قالب راه‌اندازی خط تولید یک محصول مورد نیاز کشور عراق با تکیه بر دانش و تکنولوژی ایرانی از جمله فرصت‌هایی است که در قالب برقراری تعاملات تجاری دو سویه می‌توانیم به آن دست یابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا