مصوبه شین جیانگ علیه تحریم‌های آمریکا؛ حمایت از شرکت‌های محلی و افشای سرکوب‌گری واشنگتن

به گفته قانونگذار منطقه‌ای، روز دوشنبه ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) مصوبه‌ای در مخالفت با مجموعه‌ای از تحریم‌های آمریکا مربوط به منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ (شمال غربی چین) و به منظور حمایت از شرکت‌های آسیب‌دیده رونمایی شد و به اجرا درآمد.

هدف از این مصوبه افشای نیت پلید آمریکا در اجرای تحریم‌ها علیه شین جیانگ، برای جامعه بین‌المللی و مردم این منطقه خودمختار، افشای سرکوب شرکت‌های شین جیانگ و تضعیف ثبات و توسعه اجتماعی این منطقه خودمختار چین توسط واشنگتن است. این مصوبه همچنین از توسعه شرکت‌ها و صنایع مرتبط تحریم‌شده، حمایت می‌کند.

بر اساس اعلام نهادهای منطقه‌ای، شرکت‌هایی که آمریکا آنها را به بهانه ادعاهای کار اجباری تحریم کرده جزو صنایعی هستند که از مزایای موجود در منطقه شین جیانگ بهره‌منده شده‌اند، به طور چشمگیر به ایجاد شغل برای نیروی کار روستایی کمک کرده و درآمد کشاورزان را افزایش می‌دهند.

به اصطلاح «قانون جلوگیری از کار اجبار اویغور» که در ژوئن ۲۰۲۲ اجرایی شد، از ورود کالاهای شین جیانگ به بازار ایالات متحده به اسم مبارزه با «کار اجباری» ممانعت می‌کند.

مصوبه فوق الذکر از نهادهای محلی خواسته قاطعانه با تحریم‌های بی اساس آمریکا مخالفت ورزیده و از شرکت‌ها و صنایع وابسته آسیب دیده از این تحریم‌ها حمایت کنند و آنها را تشویق نمایند تا بدرخشند چرا که این جایگاه عادلانه و مسئولیت تزلزل ناپذیر آنهاست.

این مصوبه همچنین شرکت‌های تحریم شده را ترغیب می‌کند که آگاهی خود را از خطرات احتمالی افزایش دهند، به پیروزی اعتماد داشته باشند و فعالانه به تحریک و سرکوب تحریم‌های نامعقولِ آمریکا پاسخ دهند.

«وانگ سی‌شین» کارشناس حقوق بشر و استاد حقوق «دانشگاه ارتباطات چین» در این باره گفت: اشتغال بالاترین حد حقوق بشر و نشانه احترام به حقوق کار است. با این وجود آمریکا و برخی کشورهای غربی با این حال اتهاماتی پوچ را علیه روش‌های تولید چین مطرح ساخته‌اند که ناگزیر بر صادرات عادی محصولات محلی تاثیر گذاشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا