دروازه فرهنگی محور گردشگری دربند به سازه رسید

عملیات احداث دروازه فرهنگی محور گردشگری دربند  با طرحی متناسب با محیط سنگی کوهستان و معماری ایرانی – اسلامی، به مرحله اجرای سازه رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، مجید افشاری معاون فنی و عمرانی این منطقه با اعلام خبر فوق گفت: دربند یکی از جاذبه های طبیعی و بسیار قدیمی گردشگری شمال تهران است که در پایان هر هفته بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند لذا اجرای دروازه ای، مناسب که از نگاه گردشگران به نوعی شناسه منطقه یک و محله قدیمی دربند به حساب می آید بسیار مورد نیاز بود که از این رو این مهم با نگاه ویژه شهردار منطقه یک  و با هدف توسعه محور گردشگری دربند، در  دستور کار و اجرا قرار گرفت و با گذشت سه ماه به بیش از ۳۵ درصد پیشرفت رسید.

او افزود: بر همین اساس در راستای ساماندهی و بهسازی منظر شهری و ایجاد نمادی ویژه برای ورود به مسیر گردشگری کوهستانی دربند، طراحی سردر با پیش بینی محل ورود و خروج، پیاده و سواره با استفاده از سازه ایرانی اسلامی و استفاده از آجرهای قرمز که نشان دهنده هویت منطقه شمیران است آغاز شد.

افشاری تصریح کرد: عملیات عمرانی اجرای این طرح پس از اخذ تاییدیه های لازم در سال جاری آغاز شد و پس از اجرای فونداسیون به سازه رسیده است که با تکمیل آن عملیات معماری آغاز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا