استقبال بیش از ۸۰۰ نوجوان دهه هشتادی از سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» منطقه ۱۵

🔶 شهردار منطقه ۱۵ گفت: بیش از ۸۰۰ نوجوان دهه هشتادی در سوگواره «تکیه ملت» باب الرضای پایتخت شرکت کردند.

✍ به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ محمد شیری با اشاره به برپایی برنامه ابتکاری و خلاقانه سوگواره «تکیه ملت» با هدف ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی در ایام محرم و صفر از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهروندان منطقه ۱۵ در تمامی موضوعات مشارکتی در حوزه‌های مختلف نظیر اجتماعی، مذهبی، ورزشی و… پیشتاز هستند و حضور فعال دارند.

🔸 به گفته وی؛ در همین راستا بیش از ۸۰۰ نوجوان دهه هشتادی دختر و پسر ۱۰ تا ۱۸ سال در رشته‌های هنری شامل مرثیه، روضه، نوحه، تعزیه و نقالی، پرده خوانی، اجرای روایت واقعه نوا‌های ماندگار، عکس، شعر و سرود آئینی در سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» ثبت نام کرده‌اند که ۵۰۰ نفر از آنان طی ۳ روز با هم به رقابت پرداختند.

🔸 شهردار منطقه ۱۵ افزود: با نظر هیئات داوران ۳۶ نفر از نوجوانان شامل ۳ نفر برگزیده هر رشته به مسابقات پایانی مناطق ۲۲‌گانه تهران راه خواهد یافت.

🔸 وی در ادامه افزود: این سوگواره به‌منظور ادای احترام نوجوانان دهه هشتادی به جایگاه معنوی سیدالشهدا (ع) با محوریت بسترسازی بروز استعداد هنرمندان نوجوان، جلب مشارکت‌پذیری افراد نخبه و شعرا دهه هشتادی با محوریت قیام خونین عاشورا در باب الرضای تهران برگزار شد.

🔸 مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز با اشاره به اینکه در این مسابقات رشته مداحی با حضور بیش از ۱۶۰ نوجوان مداح، بیشترین تعداد شرکت‌کننده را به خود اختصاص داد افزود: همچنین علاوه بر مسابقات، بخش‌هایی نظیر غرفه کودک شامل نقاشی و قصه‌گویی نیز برای مخاطبان در این جشنواره برپا شد.

🔸 این سوگواره به همت جشنواره مردمی آرمان و با هدف ادای احترام و ارادت هنرمندان نوجوان به ساحت حضرت سیدالشهدا(ع)، از ۱۰ تا ۱۲ مرداد به مدت ۳ روز در سرای محله کیانشهر شمالی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا