پیام شهردارکرج به وناسبت روز فرهنگ کرج: کرج شهر مهربانی ها است

شهردار کرج در پیامی روز فرهنگی کرج را تبریک گفت و این روز را فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های بی‌شمار و ارزشمند این شهر در عرصه فرهنگی ارزیابی کرد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، در پیام مهرداد کیانی آمده است:

فرهنگ، محدود به یک واژه یا لغت نیست؛ فرهنگ مفهومی عمیق متشکل از مفاهیمی چون: تاریخ، اندیشه، دانش، رفتار و گفتار آدمی‌ست. آنجا که آدم‌ها سکوت می‌کنند تا فرهنگ زبان بگشاید و قوام و غنی بودن خود را به نمایش بگذارد.

البرز و البته مرکز آن یعنی شهر کرج، معدنی ناب و ارزشمند از مردمی‌ست که سالیان سال با عقاید، فرهنگ‌ها و زادگاه‌های مختلف کنار هم جمع شده‌اند تا فرهنگ ایران کوچک را تشکیل بدهند.

آنان اگرچه با رویکردها و روحیات گوناگون کنار هم قرار گرفته‌اند اما در سایه همدلی و وفاق، به یک فرهنگ دست یافته‌اند و آن ایرانی بودن و کرجی بودن است. آنها کرج را دوست دارند حتی اگر در آن متولد نشده باشند؛ اگرچه گاهی تفاوت‌ها زمینه اختلاف را پدید می‌آورد اما پذیرش این تفاوت‌ها و اختلاف‌ها باعث شده حل مشکلات، آسان‌تر شود و ساکنان این دیار زندگی آرام و مهربانانه‌ای داشته باشند.

وجود ظرفیت‌ها و جمعیت گسترده هنرمندان و صاحب‌نامان عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر در این شهر، بی نظیر و بی‌همتاست چنان که ‌بسیاری از چهره‌های شاخص فرهنگی کشور یا در این شهر رشد کرده یا در اینجا اقامت دارند؛ که این امر فرصت و ظرفیت بسیار مغتنمی برای بهره‌گیری از آموزه‌های این عزیزان و انتقال آن به نسل‌های جدید است.

آری؛ کرج، شهری کهن با فرهنگی غنی‌ست که ضروری است این فرهنگ به خوبی شناخته شده و به نسل‌های جدید و افرادی که از دیگر شهرها به اینجا نقل مکان کرده‌اند، شناسانده شود. همچنین با توجه به تنوع اقوام در این منطقه، لازم است فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز بیش از پیش میان ساکنان نهادینه شده و “مهربانی” به عنوان الگویی ثابت و اساسی در این خاک مهربان و پذیرا، معرفی شود.

اقدام ارزشمند شورای فرهنگ عمومی استان برای انتخاب روزهای ۲۰و ۲۱مهرماه به ترتیب به عنوان روز فرهنگی کرج و روز البرز نیز بی شک گامی موثر در راستای رسیدن به این هدف است.

این روز را به همه ساکنان ایران کوچک تبریک و شادباش می‌گوییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا